Hur gör man?


Tröttheten just nu gör mig fysiskt illamående.
Vidrigt är det.
Och samtidigt ska man ju såklart försöka vara mamma också.
Nova är hemma och det kräver ännu mer av mig. Det går inte att ligga i soffan även
fast det är det enda jag vill just nu.

Charlie "sover" inte bra nu. Knappt inget alls. Inatt fick jag mig kanske 2 ½ timmes sömn,
som mest och inte sammanhängande timmar heller.
Problemet är inte att han är snorig och tät i näsan.. 
Han har börjat vända sig på mage i sömnen och det resulterar i att han vaknar och
gnäller/gråter tills man vänder på honom... men det slutar inte där.
När jag väl vänt på honom kommer han inte till ro igen utan jag måste ta upp, sitta och
söva om honom vilket kan ta 5 min... men lika gärna 1 ½ tim!!?? 
Och så fort jag lagt ner honom igen, själv lagt mig i sängen så vaknar han igen, och så börjar
karusellen om igen.
Där, så ser mina/våra nätter ut just nu.
Vad ska jag göra?!?!
Ge mig råd.
**


Kommentarer
Postat av: Anna

Men så jobbigt :(

Vet hur det är att inte få sova på nätter men tyvärr har jag inga bra råd att ge... Hoppas han börjar sova bra snart för utan sömn funkar man inte!

2011-02-16 @ 16:08:09
Postat av: Camilla

Jag minns...tröttheten var så påtaglig att jag bara grät. Tillslut gav jag upp, la mig på golvet bredvid spjälsängen, la en hand på bellas kropp och ignorerade skrikandet. Hn somnade tillslut.

2011-02-18 @ 14:06:09
URL: http://rosendagg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0