En blixt från klar himmel!


Det har varit dålig uppdatering nu..
Flera kvällar i rad har jag tänkt sätta mig och skriva men det är alltid något som kommer
ivägen. Igår var det min stora tjej..
Jag har sagt förut att det hade flyttat in en tonåring i min 5-åriga dotters kropp.
Men det var Ingenting om man jämför med hur det är nu!!

Jag gissar på att det är en mix av en sen reaktion på att hon har blivit storasyster blandat
med en stor del 6-årstrots!
Och det kom som en blixt från klar himmel.
Jag är helt slut i huvudet idag.

Nova är den finaste, smartaste, mest underbara tjej som finns!
Hon förvånar mig ofta. Och jag är oerhört stolt över att få vara hennes mamma!
Men just nu är hon inte sig själv. Det märks tydligt att hon håller på att bryta sig lös från
mig/oss just nu och det är jobbigt för jag känner inte riktigt igen henne.
Hon har alltid varit en tjej med mycket egen vilja och det är jag stolt över.
Hon är trygg i sig själv.

Men jag som mamma står och gapar.
Jag måste lusläsa alla böcker jag har hemma, googla eller göra nånting för att lära mig
hur man tacklar det som har kastats åt mitt håll nu.
6-årstrotsen
Om det är nån av er läsare som gått igenom detta så ber jag om råd!!
Nu har jag skrivit av mig lite om det iaf. Nog om detta.





Min fina, stora tjej.

Idag kommer Novas pappa hem från Sthlm för att ha en helg med sin dotter
så jag och Christian har skaffat barnvakt imorgon. Vi ska ut och käka middag!
Ska bli mysigt.


Kommentarer
Postat av: Tordan

Jag brukar faktiskt bara kedjefast barnen i en sten i källaren tills dom börjar att lyssna. Ganska effektivt och det är något jag kan med värme rekommendera.. Hoppas ni får en trevlig helg.



Waaazaaa!

2010-10-08 @ 12:33:30
URL: http://tordans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0