Sjukstugan


Ja, Charlies förkylning håller som sagt i sig för glatta livet!
Jag blir så less och tycker så synd om honom.
Såklart skulle han dra på sig en ögoninflammation också men den verkar inte bekymra
honom speciellt mycket, tack och lov.



Men jag kan lova er, jag längtar tills jag/vi får börja sova ordentligt på nätterna igen.
Charlie "vaknar/bökar" varje timme hela natten lång. Som tur är behöver jag oftast bara buffa
honom i rumpan ett tag så somnar han om igen, men det tär på att behöva vakna upp så
ofta. Jag är som en zombie på morgonen!



Igår åkte Nova som sagt till Sthlm med sin farmor och farfar för att hälsa på sin pappa.
Jag unnar henne verkligen den uppmärksamheten jag vet att hon får där och som jag tyvärr
inte kan ge henne här hemma = alla ögon på henne, hela tiden.
Jag hoppas dom hittar på roliga saker heela helgen!



Det är förresten ganska märkligt att bara ha ett barn här hemma. På TVÅ vuxna..
Igår kväll åt vi middag, Charlie fick sova sin sista nap och sen bestämde vi oss för att åka
och handla inför helgen.
Då var kl ändå 19.. inte direkt en sak vi skulle göra om Nova också var hemma.

Nu vaknar min sjukling.. måste gå.



Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars liten :(

Min tjej hade ögoninflammation förra veckan... och öronen två veckor innan det. Mycket på hösten tyvärr!

Visst är det jobbigt när man inte får sova.. Vi hade så på kvällarna och nätterna läääänge, ett par år..oj så trött man var!

Hoppas han kryar på sig snart! :)

2010-11-05 @ 23:06:24
Postat av: Emma

Ja, han har dragit på sig 3 förkylningar redan.. Inte alls kul!

Att inte få sova på nätterna kan ju göra en galen, även fast jag inte är en sån som behöver mycket sömn.. jag kan klara mig på ganska lite. Men det vore ju kul om man kunde få vara pigg ibland =) Men det är nog inte meningen som småbarnsförälder.

Nova var annorlunda, hon sov som en liten gud redan från början!

2010-11-06 @ 08:56:26
URL: http://mamaem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0