Regnig måndag


Jag tänkte passa på att skriva lite medans lilleman ligger och sover!

Allt går så otroligt bra här hemma. Charlie äter och sover som han ska och är en otroligt
social liten kille! Jag tycker kanske att han borde sova lite mer på dagarna eftersom han
faktiskt bara är 18 dagar gammal, men när han är vaken är det aldrig för att han är missnöjd.
Utan han ligger och kollar runt och söker ögonkontakt med oss.
Men så länge han sover så bra på nätterna som han gör klagar jag absolut inte!
Han är OTROLIGT stark i sin lilla nacke också!
I fredags när vi var på Bvc och sköterskan fick se honom hålla upp sitt huvud så länge som
han gör blev hon jätteimponerad och var tvungen att visa upp det för en annan sköterska =)
och skrev in det i hans journal. Duktiga pojken!

Måste bara skriva ett STORT grattis till Marie som blev mamma för första gången inatt!
Till en liten flicka som ska heta Moa!
Och till Elin såklart som nybliven moster till det lilla miraklet!
Eg. skulle det ju ha varit nästan 1 ½ månad mellan Charlie och Moa men eftersom han
var tjurig och höll sig kvar där inne i 8 dagar och Moa ville komma nästan 3 veckor för tidigt
så skiljer det nu bara drygt 2 veckor mellan dom! Kul =)
Chalie kommer att ha många jämnåriga kompisar när han växer upp!! Fantastiskt!

Näe, nu måste jag passa på att plcka undan lite här hemma innan det är matdags igen!




Kommentarer
Postat av: Elin

Ja tänk vad stolt man är över dom små och deras framsteg. Ja en stolt moster är jag, nu vill jag träffa henne ju.



Jag ser framför mig våra framtida lekdagar, vilket härligt gäng med sötnosar som kommer springa runt =).

2010-06-14 @ 19:34:11
Postat av: Anonym

Jaa de är ju så jobbigt att se dem lida och ha ont.. Jo han får ersättning på nätterna och ammas mestadels på dagarna.. Jo de är fler som har tipsat om de så ska nog köpa mig ett paket och testa :)

Hur mår din lilla kille då?

kram

2010-06-15 @ 08:39:24
Postat av: Jessica 20 & Mamma till Liam

Vad härligt att ni hittat ett namn :) Charlie är jätte fint :) Hur gammal är eran flicka? Verkligen super fina barn Emma!! Hoppas själv på en flicka nästa gång!!

Vart bodde du nu igen?

Kram

2010-06-15 @ 09:56:45
URL: http://wahlqvist.blogg.se/
Postat av: carrå - 18 år och gravid

Gud vilken söt liten bebbe du har :D

2010-06-15 @ 10:37:51
URL: http://ettnyttsteg.blogg.se/
Postat av: jessica

Ja det har du verkligen haft :)

Okeej de var ganska långt bort de.. Hadde annars varit roligt att lära känna dig bättre.. Hur gammal var du då du fick Nova?

2010-06-15 @ 15:35:18
URL: http://wahlqvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaha okeej.. Fick för mig att du var lika gammal som jag ungefär.. Vi bor i Norrtälje :)

kram

2010-06-15 @ 15:52:54
Postat av: Marie

Tack Emma :)Nu är det klart, äntligen. Hemma är vi å piffar med det sista nu, så mysigt!!! Måste ses snart!



Kraaam

2010-06-16 @ 18:10:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0