6 kilo prickigkorv!


Igår fyllde Charlie 2 månader!
Vi var på Bvc för att väga och mäta och nu är han uppe i 6-kilosklassen!
5965 g och 57,5 cm lång!
Nu ligger han över medelkurvan på vikten men lite under på längden.
Min lilla tjockis =)
Det är stor skillnad på storasyster och lillebror.
När Nova var 2 månader vägde hon ca 4700 g och var 59! cm lång!
Hon var en lång tjej redan då!
Vi frågade sköterskan om dessa röda prickar han Charlie över hela kinderna, som jag
för övrigt har varit helt säker på bara har varit hormonprickar!
Men så lät det inte på henne, så vi fick rådet att köpa en fet salva (Locobase) för
att smörja in hans röda och nariga kinder. Hoppas det försvinner nu.

Charlie har förresten börjat skratta!!
För några dagar sen stod jag inne i köket, pappa C satt med Charlie i soffan och
helt plötsligt hör jag Christian "fånar sig" med rösten, som man gör med bebisar =)
Och tillbaka kommer det vackraste ljudet! Ett hjärtligt högt skratt!
Jag sprang nästan in i vardagsrummet och får se hans underbara leende.
Samma sak hände igår. Han låter så otroligt lycklig!
Pappa, han är rolig han!






Älskade unge!

Den här veckan har vi ju som sagt bara ett barn hemma.
Nova är med sin pappa ända tills på söndag!
Så länge har jag aldrig varit utan henne förut..
Hon ringde från stugan igår och berättade om allt dom gör, men efter en
stund märker jag på henne att det är något.
Jag hör hur hon frågar sin pappa om hon han få fara hem men när det (såklart)
inte går så blir det tyst. Då förstår jag att hon gråter.
Lillvännen har hemlängtan!
Hon räcker över telefonen till D som säger att dom ringer upp senare.
Dom ringde aldrig men det var lika bra det. Fick iaf veta att det hade gått
över efter en liten stund.
Samma sak hände i julas när hon var borta fler dagar än hon är van vid.
Men jag vet att hon har det underbart där borta, med pappa, farmor och farfar!
Såklart man kan få hemlängtan när man pratar med mamma!

Nu ska jag ta mig en kaffekopp i lugnet.
Charlie och pappa ligger fortfarande och sover.

Kram!

Kommentarer
Postat av: cmailla

Vilka gosiga kinder han har fått!! =)

2010-07-31 @ 17:56:57
URL: http://www.rosendagg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0