Förvärkar...



.... Ja, det är kanske inte det mest ljuvliga under graviditeten!

Igår lyckades jag skrämma upp både mig själv och stackars C!
Jag och Nova hade varit hos min vän E hela dagen.
Vi vuxna hade mest suttit i soffan och fixat med min blogg medans barnen lekte som vanligt.
Väl hemma efter middagen började jag känna av "mensvärk" och gick och la mig i soffan.
I vanliga fall när jag får sammandragningar släpper dom ju efter 20 sek kanske men igår gick det aldrig över?!
Fick ont och drog ju såklart fram en av alla gravidböcker jag har och läste!

"Ibland kan sammandragningar komma tätt och upplevas som smärtsamma.
Tillfälliga smärtsamma sammandragningar är i och för sig inte något farligt. Men det kan vara en signal om att något inte är bra. Kanske handlar det om en allför stor belastning, att du är överansträngd helt enkelt."

Överansträngd?!
Jag hade ju knappt rört på stormagen på hela dagen!

Jag ringde till mamma, som alltid, lugnade ner mig och sa åt mig att ligga i soffan resten av kvällen!
Självklart lugnade magen ner sig och jag kunde gå och lägga mig utan oro!


Jag hade varit så duktig igår och tagit med mig kameran för en gångs skull för att ta lite kort på barnen..
men självklart glömde jag fota! Som alltid!

Jag och Nova var dock duktiga och fotade oss själva innan vi åkte iväg!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0