Sjuka och rastlösa

Det är fortfarande sjukstuga här hemma.
Igår var Nova helt feberfri under hela dagen. Vi hade middagsgäster och Nova var som
vanligt, pigg.
Så vi bestämde att idag skulle hon få gå tillbaka till dagis.
Hon vaknade efter kl 7 imorse, klädde på sig och kom in och väckte mig.. tillsynes frisk.
Jag gjorde iordning frukost, hämtade termometern bara för att dubbelkolla att feber inte
hade kommit tillbaka.. men blev förvånad när det stod 38,6 i temp.
Nova blev såå ledsen när jag förklarade att hon fortfarande inte var frisk.
Hon längtar efter sina kompisar. Blir jobbigt att vara utan dom i en dryg vecka!

Både jag och Charlie är galet rastlös nu.
Jag hade sett fram emot en dag på stan, men nu sitter vi fast här hemma igen.
Bara att gilla läget!



Charlie gnäller över allt och ingenting just nu.
Tror att det är en mix av rastlöshet och "utvecklingsfas"?
Den enda gången han är nöjd är när man går omkring med honom i famnen.
Det funkar ju en stund, men med en nästan 10 kgs-klump orkar man inte hur länge som helst!

Om Nova orkar ska vi klä granen ikväll.
I år blir det att trycka in den i ett hörn mellan soffan och fotöljen.. annars ligger den nog
på golvet ganska snart när man har en nyfiken bebis i gåstol..

Nu ska jag bädda om en sjukling som ligger och snarkar i sin säng.
Lilla vännen min.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0