Nu är vi tillbaka!


Efter lite sjukdomar, bloggtorka och julfirande så är vi här igen.



Charlie fyllde 7 månader igår och är verkligen ingen liten bebis längre!
Han sitter alldeles själv nu, men inte så att jag vågar lämna honom längre stunder..
det är lätt att tippa åt sidan fortfarande.
Två tänder till är på väg upp nu, i övre tandraden! Han är snabb på det där med tänder
iaf.. inte lika snabb är han på det där med att åla/krypa.
Men det kommer när det kommer!
Han är så nöjd i sin gåstol och sitta på golvet än så länge!
Men ett humör har killen iaf. Om han tappar nåt, inte når det han vill ha mm så blir det
ett jäkla liv!
Men för det allra mesta är han en riktig solstråle!



Julen blev så mysig och trevlig som jag hade förväntat mig!
Det är 2 år sen jag fick fira julaftonskvällen med Nova eftersom hon har varit med
sin pappa, men nu äntligen fick vi ha henne med oss!
I år skulle vi nämligen vara hela tjocka släkten = 23 st, så det var fullt hus hos min
moster.
Dagen började med julklappsöppning för mig, Christian och Charlie.
Nova hade inte kommit hem från farmor/farfar och pappa än.
Charlie var som väntat mest intresserad av prasslande papper och snören..





Efter frukosten var avklarad slog jag in hela Novas dörr i en röd rosett.
Vi hade nämligen köpt nya möbler och skrivbord till henne.
Lagomt till lunch kom Nova hem och strax efter kom min pappa,hans fru och min syster
för att äta jullunch med oss och dela ut lite julklappar.
Nova fick sin efterlängtade Hello Kitty-dator av morfar.





Kl 15 var vi såklart på plats hos Mormor och min moster (dom bor i samma hus) för
att se på Kalle och dricka glögg.
Charlie var i chocktillstånd en stund pga alla människor men efter en stund var han sitt
glada jag igen.
Otroligt god mat åt vi och självklart kom tomten..
Nova var lite blyg men tomten fick sig en kram iaf och hon fick såklart massor med fina
julklappar!
Charlie fattade ingenting av tomten.. han satt i köket och käkade gröt under tiden.
Men han fick också jättefina paket!

Charlie var peppad när morfar kom!


Julbordet var underbart, som alltid.


Nova spanar efter tomten


Nova var förväntansfull när tomten klev innanför dörren!



Hoppas ni alla har haft en underbar jul och ett gott slut på 2010!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0