Utvecklingsfas?


Charlie är inte sig själv!
Dagarna är helt ärligt jättejobbiga just nu.
Han gråter jätteofta över ingenting, "bråkar" när det är matdags och han kan
inte sova om inte jag ligger bredvid honom. Han är helt enkelt inte en nöjd liten
pojke just nu och jag tycker så synd om honom!

Jag läste nånstans att när bebisar är runt 12 veckor hamnar dom i någon slags
utvecklingsfas? Det är så mycket som händer i deras kropp och huvud.
Så jag antar att det är det. Men jobbigt är det iaf och jag vet inte om det är något
jag kan göra åt det.
Jag kommer inte ihåg att Nova var såhär men alla barn är ju olika! (eller så kanske
jag har förträngt det) =)

Ett som är säkert är att jag inte får Nånting gjort här hemma just nu.
Vi lämnar Nova på dagis runt 9, hem, försöker roa Charlie tills han ska sova, lägger mig
med honom och om jag har tur sover han i max 1 timme. Om det sen finns tid slänger
jag i mig lite mat, bär bebis och sen är kl 13.30 och storasyster ska hämtas igen.
Pust.



Men jag är så kär i honom! Så fort man får ett leende är allt jobbigt bortblåst och man
får ny energi igen!




Kommentarer
Postat av: carina

Hejsan.. Ett tips.. Låna boken "Växa och upptäcka världen". I den står det om alla perioder bebisen kommer i.. Det står bland annat om när dom blir 12 veckor.. Har läst den själv och den är super !! :)

2010-08-15 @ 10:12:54
URL: http://misssericsson.blogg.se/
Postat av: Denize - Mamma till Emilia & Elian

sv: javisst, vi hittade den på KappAhl =)

2010-08-17 @ 18:06:22
URL: http://denize.se
Postat av: Camilla

Yes baby, yes! Isabella var en "mardröm" runt 3 månaden. Skrek o var missnöjd konstant. Vi höll på att bli tokiga. Tror det var så med 'Elias också, men han födes kinkig. Haha.

2010-08-17 @ 18:39:18
URL: http://www.rosendagg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0