Ljuvliga tystnad


Just nu är det knäpptyst här hemma!
Christian har tagit med sig Charlie för att hälsa på farmor och Nova är ute som vanligt!

Jag kan lova att jag njuter av nån timme alldeles för mig själv.
Och jag lovade mig själv att inte ställa mig och diska, dammsuga eller göra något annat
som eg. skulle behövas..
Det är viktigare att mamma är utvilad och få ladda tålamodet lite när man har en unge
som vill ha uppmärksamhet heela tiden och den andra som inte riktigt har förstått att
livet blir så mycket lättare om man ibland, bara ibland, kan lyssna på vad dom vuxna
säger och inte säga NEJ innan hon ens lyssnat på vad man vill! =)

Charlie sover fortfarande riktigt urdåligt på dagarna.
Mina barn verkar inte förstå det här med sömn under dagen?
Nova var exakt likadan.
Ibland förundras jag hur jag orkade vara ensam med en liten..
Det är verkligen inte en barnlek att ha en liten spädis hemma om dom inte vill sova på
dagarna..
Men när man väl är där så har man inget val.. Då klarar man allt!
Nu är ju vi OTROLIGT lyckligt lottade eftersom Charlie sover hela nätterna!!
Så självklart orkar man med det mesta ändå..
Skrikandet på dagen har han iaf slutat med (Tack och lov)

På fredag får Nova äntligen åka till sin pappa i Sthlm!
Hon har längtat så otroligt mycket och räknar dagarna.

Jag har förresten helt glömt bort att berätta att jag och Christian var på bröllopsfest i lördags!
Hans kompis drog iväg till Las Vegas och gifte sig i våras och nu var det fest med familj
och vänner!
Mormor var barnvakt till barnen och det hade gått helt okej!
Charlie hade dragit på tårkanalerna några gånger men annars gick det super och
vi vuxna fick en stund för "oss själva".
Underbart!
Det var så kul att få göra sig riktigt fin! Det var ett tag sen..
Sist var på min pappas bröllop men då var jag i 9:e månaden och kanske inte kände
mig sådär jätteslim och fin ;)
Ska lägga upp nån bild senare!



Nu måste jag hämta in Nova så att hon kommer isäng nångång.
Nu för tiden sover hon längst av alla här hemma...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0