Öroninflammation


Igår hade vi planerat en mysig dag med mormor.
Mina kusiner från Sthlm är hemma på semester med deras son och vi skulle åka och
träffa dom i min mosters stuga.
Natten före hade Nova vaknat flera ggr och klagade över sitt öra.
Hon har nämnt det flera gånger dom senaste veckorna men efter hon var i stugan
med sin pappa i över en vecka, med farmor som läkare, trodde jag att det hade
gått över.. men ack så fel man kan ha.
Vi hann inte mer än ut till stugan så blev Nova dålig!
Hon sov hela dagen (vilket ALDRIG händer annars) så jag förstod att inte allt stod
rätt till.
Ringde in till vårdcentralen och fick som tur var en tid för henne på eftermiddagen.
Läkaren konstaterade ganska snabbt att Nova har dragit på sig öroninflammation!
Stackars liten, hon har så ont! Bara man tittar i örat så ser man vax som rinner
och det är alldeles kladdigt!
Men med en pencillinkur så hoppas jag att det snart är borta!
Så länge myser vi här hemma och tittar på film hela dagarna!



Upptäckte en sak tidigare idag.
Man hinner inte med så många nödvändiga saker med ett sjukt barn och
en 2-månaders som vill ha ens uppmärksamhet heela tiden!
Skulle försöka dammsuga innan Charlie skulle sova och före lunch, tog mig
genom halva lägenheten innan bebis blev för trött och sjuklingen hungrig.
Får försöka göra ett nytt ryck senare.
Nu är det lunch och Mamma Mia-filmen som gäller, enligt Novas önskningar!


Kommentarer
Postat av: Anna

Stackars liten :( Hoppas det går över fort!

Finns ju inge värre än att se sitt barn ha det jobbigt och ont :(



2010-08-04 @ 20:21:17
Postat av: Camilla

Krya på dig Nova! Kram

2010-08-06 @ 09:07:26
URL: http://rosendagg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0