Spruta + glass


Förra veckan var Nova på 5års-kontroll och skulle få sin sista spruta/vaccination.
Besöket slutade med sparkar, slag och tårar för hennes del och vi gick därifrån utan nån
spruta, men en ny tid och nytt försök!
Novas snälla mormor åkte och köpte Emla-plåster till henne för att det kanske skulle underlätta
med de "magiska" plåstren till nästa försök =)
Vi var iaf där idag igen och Nova var oväntat lugn inför besöket.. tills vi kom in i rummet!
Paniken började smyga sig på och hon blev lika rädd/panikslagen igen!
Stretade emot, sparkade och försökte slita sig.. stackars liten!
Men helt plötsligt när distriktssköterskan höll hennes arm tryckte hon ansiktet mot mitt bröst och
höll hårt i min hand, sen var det KLART!!
Hon var så stolt (och jag!) min älskade unge!
Direkt vi kom hem gick hon och Christian och köpte vilken glass hon ville, som utlovat!
Med sig hade hon sin rosa ring som hon fick!

Ikväll har vi äntligen tagit tag i saken och satt ihop Novas nya säng!
Jättemysigt blev det och mycket större yta på sitt rum fick hon!
Samtidigt hjälptes vi åt att sortera/kasta bort leksaker som inte används och bara ligger  och skräpar!

Nu sitter jag och försöker förstå vad Lillebror gör där inne i magen!
Kullerbyttor och volter gissar jag på!
Herregud vad han bökar runt =)

Idag är det 30 beräknade dagar kvar tills han väntas komma!!
Jag kan inte förstå att jag lika gärna kan ha honom här om 2 veckor..



Kommentarer
Postat av: Snart pappa.

Hej hur har din dag varit på början av veckan?

2010-04-19 @ 22:00:48
URL: http://pappatobbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0