48 dagar!


Jag har kommit på mig själv med att vara en aning nojjig över min lilla mage!
Vet inte varför men jag tycker inte att den växer som den ska även fast jag följer mittenkurvan på sf-måttet..
Kan ha att göra med en vän till mig när hon var gravid..
Hennes mage slutade växa i ca 7 månaden och hon åkte in akut för att hennes moderkaka
höll på att lossna helt i 8:e månaden.
Som tur var gick ju allt bra och hennes dotter mår alldeles utmärkt nu.
När vi pratat om det i efterhand så tyckte vi att det var väldigt märkligt att aldrig barnmorskan reagerade
över att magen slutade växa!? Till saken hör att jag har samma BM som henne..

Tror jag måste ta upp min oro vid nästa besök hos henne..
Jag vet att min mage inte var speciellt stor när jag väntade Nova heller.. men alla dessa nojjor hör väl till när man är gravid och ostabil =)

Lillebror verkar ju må mycket bra där inne om man ska gå på hur mycket han rör omkring =)

Nu är alla skoluppgifter för veckan klara och jag ska njuta av dagen med min vän E och hennes underbara son!


**48 snabba dagar kvar** =)






Kommentarer
Postat av: Anonym

Var också nojjig över min mage.. Fick för mig att SM-måttet skulle vara ett visst mått..som "alla andra" och kunde inte sluta oroa mig.. fast två barnmorskor kollade bara för min skull... men det slutade med ett tillväxtul för att stilla min oro.. Hade liiite mindre fostervatten än "normalt" och det kunde ju förklara saken...

2010-04-01 @ 21:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0