10 månaden!?

Vecka 38

Du är i vecka 38.
Du har gått 37 fulla veckor och 0 fulla dagar (v37+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
[Läs mer här]
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Ons 19 maj 2010
Du har 20 dagar kvar till beräknad förlossning.


livmoder
hår
slida

Det här med att vänta är inte min grej!!
Just nu kan jag inte tänka på mycket annat än bebis.. Lite orättvist mot dom andra i familjen
men jag kan inte hjälpa det. Det känns som om jag går in i min egen lilla värld.
Det känns helt otroligt att han kan komma vilken dag som helst, men samtidigt så långt borta..
det kan ju faktiskt dröja en månad också! Usch, vill inte vänta mer nu!
Jag känner efter lite extra varje gång sammandragningarna kommer, "- gör det inte liiite ont nu?"
Har fått konstiga "hugg" i magen när lillebror rör sig mycket, ringde till bm imorse och det är tydligen
bara en massa nerver som han kommer åt som gör att det känns som en kniv som hugger!
Skit också.. jag som ville att det skulle vara något annat =)
Men, men.. det är ju bara att stå ut. Älskade bebis ligger ju där inne och gottar sig, han kommer
när han är redo!

Vi pratade iaf med Nova igår om när det är dags!
Att bebisen kanske bestämmer sig för att komma under natten när hon ligger och sover,
och att hon inte ska bli orolig om hon skulle vakna en morgon och moster Sofie är här isf för oss.
Hon förstod och verkade inte så brydd =) Stortjejen!

Kommentarer
Postat av: Elin

Ja jag minns dom sista dagarna fy vilken jobbig väntan. När man vet att han kan komma när som helst eller så kanske han vill vänta och gå över tiden. Men hur som helst så är det nära nu och jag tror inte du går över tiden. Försök tänka att han kommer om 20 dagar så kanske varje dag bli lättare. Annars kommer varje dag gå åt till att tänka att han ska komma idag. Vi längtar också =)

2010-04-29 @ 11:14:06
Postat av: Annalena

Visst är han lite lik pappa? Kram

2010-04-29 @ 11:56:59
Postat av: Anonym

haha jaa jag känner igen mig i det su skriver oxå.. Att bara frånvarande.. Har ett inlägg om de med ;)

Jaa jag skulle helst ha velat haft honom igår men de går ju inte att styra över de tyvärr är bara att finna sig i situationen.. :(

Hur mår du annars då? Mycket sammandragningar? Jag har inte kännt något alls, en gång bara!! Men det smäller väl till sen bara!

haha Kram

2010-04-29 @ 12:18:08
Postat av: Jessica 20 & Gravid

Var jag som skrev de innan oxå

Går inte att "kom ihåg mig" här ;)

2010-04-29 @ 12:19:08
URL: http://wahlqvist.blogg.se/
Postat av: Emma

Mamma: haha =) vad menar du? bilden el?

2010-04-29 @ 13:29:12
URL: http://mamaem.blogg.se/
Postat av: carina

Hejsan. Såg att du har 20 dagar kvar. :)

I morgon (fredag) har jag 10 dagar kvar.

Hur mår du annars?

2010-04-29 @ 19:52:37
URL: http://misssericsson.blogg.se/
Postat av: Jessica 20 & Gravid

Äntligen Maj och våran månad är här :)

Kram

2010-05-01 @ 10:32:11
URL: http://wahlqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0